Gran congregació empresarial a Madrid amb més de 1.300 empresaris que reclamen la implantació immediata del “corredor mediterrani”, un itinerari ferroviari de 1300 quilòmetres que connectarà Algesires amb França i revitalitzarà la activitad turística i empresarial així com la capacitat exportadora fins a un 50% mes de la cobertura actual.
L’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) ja es crec fa una mica més de cinc anys per a promoure aquesta iniciativa per a la Comunitat Valenciana ja que és vital aquesta connexió entre Andalusia, Múrcia, Comunitat Valenciana i Catalunya, però també per a Espanya i per a Europa.
“…L’estat de les obres està molt lluny de finalitzar i, en massa casos, de començar, i això és un desastre per a Espanya perquè el nostre país no pot perdre el tren de la vertebració”, va assenyalar el president de l’AVE, Vicente Boluda…” també va comentar que “…si els governs anteriors s’hagueren pres de debò l’estructuració d’aquest corredor Espanya hauria crescut exponencialment en treball i desenvolupament econòmic…”
Boluda va demanar a la Ministra de Transports Raquél Sánchez que prenga iniciativa en aquest sentit i no deixe caure en l’oblit aquest projecte tal com van fer els seus predecessors
La Ministra ha promés que el tram entre Almeria i la frontera francesa estarà acabat entre 2025-2026 i que ja s’han destinat a aquesta partit més de 3.000 milions d’euros.

També el president de Mercadona Juan Roig ha comentat que ja han passat des que es va demanar aquest projecte fins a set presidents per la Moncloa i tanmateix això sent una assignatura pendent.
També ha posat l’accent que li sembla fantàstic que Madrid connecte directament amb 22 ciutats espanyoles per via ferroviària però que és una discriminació que unes altres com Girona, Barcelona, Castelló, València, Alacant, Múrcia, Almeria, Granada, Màlaga o Algesires no estiguen comunicades entre si.
La reivindicació màxima de l’associació és construir un corredor paral·lel a la costa mediterrània amb una doble plataforma —la que usa l’AVE— en ample internacional, que el Ministeri de Transports ha implementat amb la incorporació d’un tercer carril que permeta circular a tots dos tipus de trens, amb ample ibèric i internacional.