El Patronat de Turisme Alacant City & Beach, que dirigeix la vicealcaldessa Mari Carmen Sánchez, ha establit aliances turístiques amb el País Basc per a col·laborar conjuntament en la promoció i difusió del Turisme Mice (Congressos, viatges d’incentius, reunions i exposicions) i Gastronòmic.

El Patronat Municipal de Turisme i l’Associació Provincial d’Empresaris d’Hostaleria d’Alacant (APEHA) han viatjat a Sant Sebastià i Bilbao aquest dimecres i dijous per a presentar la marca “Alacant Ciutat de l’Arròs” en sessions gastronòmiques a les quals han assistit una trentena de mitjans de comunicació especialitzats, crítics gastronòmics, agències de viatge, representants de la Acadèmia Basca de Gastronomia i autoritats.

En el marc d’aquestes sessions celebrades en ciutats referents de primer nivell en la gastronomia mundial, Sánchez ha mantingut trobades de treball amb la regidor de Turisme de Sant Sebastià, Cristina Lagé, amb la directora gerent de Sant Sebastià Turisme, Isabel Aguirrezabala, amb el regidor de Desenvolupament Econòmic de Bilbao, Xabier Otxandiano, i amb el director de Bilbao Oficina de congressos, Kepa Olobarrieta.

A Sant Sebastià també va assistir a la sessió de “Alacant Ciutat de l’Arròs” el coordinador tècnic de l’àrea de màsters i cursos del Basque Culinay Center, Luis Arrufat, institució de referència en la gastronomia mundial, amb la qual el Patronat Alacant City & Beach ha mantingut converses per a poder establir accions futures de promoció gastronòmica.

“Les aliances entre ciutats que no són competència però comparteixen filosofia turística són necessàries i imprescindibles per a eixir definitivament d’aquest sot turístic marcat per la covid”, ha explicat Mari Carmen Sánchez.

El País Basc és un dels principals mercats emissors nacionals a la nostra ciutat i és clau per a Alacant pel que fa a l’allotjament en hotels i, especialment, en apartaments turístics. El seu poder adquisitiu, per damunt de la mitjana nacional, el situa com un objectiu promocional estratègic prioritari. Per a la vicealcaldessa, “les aliances entre destins han de ser beneficioses per a les dues ciutats, l’anomenat Win Win (tu ganes, jo guanye) serà essencial en aquesta recuperació”, ha remarcat.

En la presentació de “Alacant Ciutat de l’Arròs” han participat amb les seues elaboracions els xefs José Gómez, del Restaurant Racó del Plá i Taverna del Racó del Plá; Jacinto Nieto, del Restaurant El Calder i Mar Azul; i Moncho Riquelme del restaurant Casa Riquelme i Alroze Wine & Arrisse. El dimecres van preparar els seus arrossos en el Restaurant Ni Neu, al Kursaal de Sant Sebastià. I aquest dijous en el Restaurant NH Collection Vila de Bilbao.

Uns 30 periodistes, crítics gastronòmics especialitzats i agències de viatges, així com la vicepresidenta de l’Acadèmia Basca de Gastronomia, Beatriz Luzuriaga, i la membre de l’Acadèmia Basca de Gastronomia Carmen Luzuriaga han pogut degustar tres arrossos: arròs caldós de lechola, arròs sec de gambes i tonyina, i arròs melós de pota de vedella. A més, el menú es va completar amb altres productes alacantins de qualitat i km 0 com són la coca amb tonyina, coca de mollitas, salaons, carxofes amb sépia i habites i borratxo d’ametla amb crema i gelat de torró per a les postres. Tot això acompanyat amb vins blancs i negres d’Alacant (Tarima Hill de Cellers Tornar; Marina Alta 28 Selecció de Bocopa, Casa Agrícola Pepe Mendoza i Alacant Bouchet de Cellers Tornar) així com Fondillón de MGWines Group.