Els vins de València van ser presents en l’esdeveniment que sota el títol “València, terra d’estreles i disseny”, va tindre lloc ahir a Milà, i en el qual el reconegut xef Manuel Alonso, va protagonitzar la presentació de la destinació turística València, en aquesta ciutat italiana.

Aquesta acció promocional impulsada València Turisme i Visit València té com a objectiu acostar la ciutat i la seua província, a través de la seua gastronomia sota la marca conjunta DeliciousValència, a Milà.

Sota el títol “a través dels sentits” la presentació va consistir en una degustació de gastronomia valenciana acompanyada d’una selecció de sis vins de la DO València, a càrrec del xef valencià.

Els Danses espumós Blanc de Mandó 2018 i Els Prunes Blanc de Mandó 2019, tots dos elaborats per Celler del Roure; el blanc Rascaña, de Baldovar 923; Casa Labor negre, de Rafael Cambra; Calcària Monastrell negre, de Casa Els Frares i el Cuva Vella Moscatell Vintage 1980, de Cellers Valsangiacomo, van ser les referències que van harmonitzar el menú, elaborat per Manuel Alonso.

La presència dels vins de València en aquest esdeveniment és una mostra més del nivell aconseguit. Vins que “són ja un clar referent de qualitat dins del panorama vitivinícola internacional, i compten amb el gran suport de la crítica especialitzada mundial”, segons assegura Cosme Gutiérrez, president de la DO València.

L’acció promocional estava dirigit a agents i mitjans de comunicació especialitzats del sector turístic italià, per a donar-los a conéixer algunes de les claus d’un destí pròxim al mercat italià, amb el qual té bones connexions i al qual li uneix molt punt històrica com culturalment.

En aquest sentit, el diputat de Turisme de la Diputació de València, Jordi Mayor, va destacar el potencial de València i la seua província com a destinació turística i gastronòmica “únic, autèntic, amb productes locals excel·lents i una cultura culinària singular”.

“Manuel Alonso és un clar exponent de les grans possibilitats de la nostra gastronomia local i del valor dels productes valencians, fruit de principis com l’honestedat, la perseverança, la cerca de l’excel·lència i l’elecció del millor producte que hi haja a cada moment en el mercat”, va afegir el diputat.

Per part seua, Emiliano García, regidor de Turisme de l’Ajuntament de València i president de Visit València, va posar de manifest “la importància del mercat italià per a la ciutat de València, el principal mercat internacional, i que a poc a poc va recuperant els nivells d’abans de la pandèmia”.

“Hem volgut que la gastronomia valenciana viatge a Milà per a posar en valor, no sols el nostre producte i la nostra tradició gastronòmica, sinó també la nostra creativitat i la nostra capacitat per a oferir propostes noves que representen i projecten la cultura i la identitat valenciana”, va explicar l’edil de Turisme.
“En aquest any, que València acull la Gala MICHELIN España & Portugal 2022, volem projectar l’excel·lència i talent, però també aqueixa forma tan la nostra manera de viure la gastronomia que la converteix en una experiència i que ens defineix com a poble”, va concloure García.